Upotreba ludičkih aktivnosti u nastavi stranih jezika

Kod nastavnika se često javlja teško pitanje „Kako približiti gradivo svojim učenicima i učiniti ga što interesantnijim?“, a odgovor je vrlo lak – kroz upotrebu ludičkih aktivnosti.

Ludičke aktivnosti tj. igrice su postale sastavni deo nastave. Sve se više koriste u nastavne svrhe i čine časove mnogo zanimljivijima. Nije važno koji je uzrast, niti nivo znanja polaznika u pitanju, svi vrlo rado učestvuju u njima.

Zašto baš ludičke aktivnosti?
  • ·         Podstiču motivaciju kod učenika
  • ·         Imaju edukativan karakter
  • ·         Smanjuju strah od greške
  • ·         Razvijaju socijalne veštine među polaznicima
  • ·         Deca kroz igru, potpuno nesvesno, uče
  • ·         Stvaraju pozitivnu atmosferu na času
      

Mogu se koristiti prilikom usvajanja novog gradiva, ili pak, kada se obnavlja leksika ili prethodno obrađena gramatička partija. Ludičke aktivnosti mogu da se primenjuju u svrhu razvijanja sve četiri osnovne jezičke veštine: slušanje, čitanje, pisanje i komunikacija na stranom jeziku.

Evo nekoliko omiljenih ludičkih aktivnosti naših polaznika:

-  „Iks-oks“ – može se koristiti za ponavljanje određenih glagolskih oblika, leksike, brojeva i sl. Ovakve igre razvijaju nivo pozitivnog „takmičarskog duha“, što kod polaznika, naročito najmlađih, predstavlja dodatni nivo motivacije.

-  „Pokodi ko sam“ – kada učenici predstavljaju određenu poznatu ličnost, dok ostali postavljaju jednostavna pitanja, na koja se odgovara sa „da“ ili „ne“ i pogađaju identitet te ličnosti. Ova igrica se može upotrebiti i na još jedan način. Naime, učenik treba da opiše jednu osobu u grupi, a ostali pogađaju o kome je reč. Na taj način se obnavljaju i uče reči koje koristimo za opis ličnosti.

-  „Zmije merdevine“ – svako ima svog piona kojim se kreće po talonu za igru. U ovoj igrici zadaci mogu biti najrazličitiji, od formiranja rečenica, preko ponavljanja leksike, do postavljanja pitanja. Na ovaj način se vežba komunikacija na ciljnom jeziku. 


- Pesmice – zasigurno jedan od najdražih oblika ludičkih aktivnosti naših polaznika. Kroz slušanje pesama, polaznici mogu da usvoje novi glagolski oblik ili da vežbaju leksiku dopunjavanjem reči. 

Kviz – vrlo korisna ludička aktivnost, može se primenjivati i u radu sa većim grupama. Pokazalo se kao vrlo pozitivan način  razvijanja socijalnih veština među polaznicima.

„Igra uloga“ (role-play) – omogućava polaznicima da zamisle situacije van okvira učionice. Kroz upotrebu ove nastavne aktivnosti, učenici usvajaju vrlo korisne izraze koje će kasnije moći da koriste u realnim situacijama kada se nađu u zemlji čiji jezik izučavaju. 


Ovo su samo neki od predloga upotrebe ludičkih aktivnosti u našoj školi. Na nama, profesorima, je da ih uvek dodatno obogaćujemo i prilagođavamo potrebama svojih učenika. Ukoliko želite da se oprobate u nekim od ovih sadržaja, dođite da se družimo i da, kroz igru, učimo zajedno.

Pripremila: Emilija Radojčić, profesor italijanskog jezika, član našeg tima


Популарни постови са овог блога

Four simple and fun hacks for improving your Serbian in Belgrade

Da nas učenje stranih jezika čini pametnijim već je poznato. Procitajte u nastavku koje to sve kompetencije usavršavamo i unapređujemo dok učimo novi jezik i kako to doprinosi našem opštem napretku.