Concord Language School na konferenciji i sajmu NOVE TEHNOLOGIJE U OBRAZOVANJU 2016


CONCORD LANGUAGE SCHOOL NA KONFERENCIJI "NOVE TEHNOLOGIJE U OBRAZOVANJU 2016"

Proteklog vikenda, tačnije 26. i 27. feburara 2016, u organizaciji British Council-a, održana je treća po redu konferencija, a ujedno i sajam: Nove tehnologije u obrazovanju. I ovog puta su organizatori obezbedili veliki broj učesnika i izlagača i nama koji radimo u obrazovanju pružili mnogo novih informacija ali i deja kako da dalje unapređujemo naš rad.
Concord Language School u svom radu prati najnovija tehnološka dostignuća i učešće na ovakvoj konferenciji samo je doprinelo našem ažuriranju.

Pregršt tema, istraživanja, radionica, ličnih primera nastavnika iz naše zemlje ali i inostranstva fokusirali su se na vezi obrazovanja i tehnologije odnosno na mogućnostima koje današnja tehnologija daje svima nama, predavačima i učenicima, da svoje rezultate unapredimo. Pored same tehnologije i tehnoloških dostignuća u funkciji obrazovanja ono što je obeležilo ovogodišnju konferenciju jeste entuzijazam naših kolega sa raznih meridijana da svoje projekte, zamisli i ideje relizuju do samog kraja i u potpunosti pokrenu. Bez obzira na to gde se nalazili neki novi projekti ili ideje koji donose promene, koje su svakako neminovnost, nailaze tokom svog razvoja i realizacije na mnogo prepreka. Ključna reč u svemu tome jeste zaista entuzijazam kreatora. Nikoga od njih volja i želja za krajnjom realizacijom nikada nije napustila. Videli smo takodje i primere standardne upornosti, kada je u pitanju razvoj određenog projekta u okviru same škole. Jedna prepreka ne znači da se treba zaustaviti već naprotiv: nastaviti dalje. Sva izlaganja su bila potkrepljena mnogobrojnim primerima tj. samim iskustvima izlagača.

Budući da živimo u digitalnom vremenu, kroz mnoga predavanja je takođe istaknut značaj saradnje različitih delatnosti u cilju ostvarenja jednog te istog obrazovnog projekta: npr. profesori i nastavnici sa IT sektorom i stručnjacima. Samo svesrdnim zajedničkim radom dobri rezultati su jedino mogući.

U nastavku evo i nekoliko utisaka profesorki iz Concord Language School: Milice Marković, Ljiljane Mitrović i Nataše Đurice:

Izazovi i mogućnosti primene novih tehnologija-Slavica Ilić

Fokus na nedostatku sredstava za bolji rad dece-beogradski vrtići nemaju računare, tablete i druga sredstva. Uvođenje tehnologije zavisi od entuzijazma samog vaspitača.

Razumeti ulogu IKT u vrticu-Nataša Anđelković

Predavač je izložio svoj stav da je najvažnije, kako za roditelje tako i za institucije, razumeti ulogu tehnologije u vrtićima.

Računar u svetu predškolca – Slobodanka Miladinović, Daliborka Živković, Dragan Dragičević

Profesor informatike i otac dve devojčice, tada predškolskog uzrasta, predložio je odvijanje eksperimentalne nastave za grupu predškolaca, dva puta nedeljno. 22 dece iz dve grupe su oformili grupu. Profesor informatike je sa njima radio matematiku, sečenje, bojenje i druge aktivnosti koristeći IKT.

Čemu sve znanje ako ne znam da ga primenim? – Jasna Marković

Odlično predavanje profesorke matematike. Upotrebom računara povezala je svoje đake sa jednom školom u Americi, tako da su putem skype-a razmenjivali zadatke. Takođe, učenici su poželeli da renoviraju učionicu. Osmislili su izgled i sve izmerili u programu preko računara. Uvidevši da nemaju dovoljno sredstava, saglasili su se da organizuju rok koncert u dobrotvorne svrhe. Na taj način su ponovo spojili matematiku-proračuni cene ulaznica, broja ljudi... i tehnologiju – reklama koncerta putem društvenih mreža.


EcoReporters – aplikacija za učenje engleskog jezika – Ivana i Marko Banković, Sanja Tasić
Još jedna odlična prezentacija. Profesori biologije su se udružili i kreirali aplikaciju. Trenutno imaju samo tu jednu u vezi sa ekologijom.
Zaključak: za ovakav projekat potrebno je sarađivati sa mnogo ljudi, kako bi što više ideja bilo razmatrano, a pogotovu sa ikt sektorom, koji pruža svu neophodnu pomoć profesorima.


Nastavničke inovacije za učenje u 21.veku

Benefiti korišćenja tehnologije u nastavi, pospešuje se aktivno učenje
Barijere – nedostatak vremena, znanja i liderstva

Svet oko nas u Moodle-u

Učiteljica koja je prezentovala u Moodle-u lekciju za drugi razred iz prirode i društva, razbila je knjiške šablone i predstavila kako može da se uči ne samo putem lineranog (koje je zastupljeno u našem školstvu) već i putem nelineranog učenja kroz problemske situacije, učenje kroz igru, animacije i ilustracije koje sve vreme drže pažnju. Feedback je obezbedjen u lekciji. Predlog za korišćenje Moodla za drugačiji način obrade novog gradiva ali i drugačijeg aktivnijeg učešća đaka.

E-twinning u obrazovno vaspitnim ustanovama – Nataša Jerković Đukanović 

Predstavljen je novi internet portal koji je sličan društvenim mrežama ali je bezbedan. To je deo Erasmus programa koji je u Srbiji u upotrebi od 2015.godine  i koriste ga svi zaposleni u obrazovanju profesori, vaspitači, direktori, psiholozi... Potrebno je kreirati profil i ulogovati se.  Pruža nove mogućnosti, učestvovanje u projektima, interakciju i inovativnost.

Obrazovanje i gejmifikacija, Mark Martin

Predavanje se odnosilo prvenstveno na standardne škole i to uglavnom osnovne. Istaknut je značaj približavanja novim generacijama pomoću poznavanja i korišćenja onoga što je njima veoma blisko i što vole, kao što su na primer video igrice. U ovom kontekstu predviđeno je i predloženo posebno vreme za igru u okviru škole, npr.za vreme boravka i slično. Ulaskom u ambijent koji je deci blizak stvara se bolja konekcija sa njima kao i bolja mogućnost za njihovo efikasnije učenje datih predmeta.
Upotrebom tj.organizovanim vremenom predviđenim za video igrice daje se takođe mogućnost da se otkrivaju dečiji talenti koji se nakon toga mogu podsticati na druge načine ali i talenti za to da svoje znanje prenesu svojim drugarima iz klupa čime se podstiče njihova međusobna komunikacija i međusobno podučavanje.


Novi trendovi u upotrebi mobilnih uređaja u učenju na daljinu, Sajmon Kros

Samo predavanje je izložena studija i istraživanje unazad nekoliko godina sa akcentom na upotrebu mobilnih uređaja u svrhe obrazovanja. U obzir su uzete sve starosne grupe, od manje dece do penzionera a istraživanje je sproveo Sajmon Kros sa Univerziteta The Open University iz Velike Britanije. Zanimljivo je da većinu studenata ovog fakulteta čine ljudi zrelije dobi a ukupan dijapazon godina studenata je od 20 do 70 godina. To je dozvolilo istraživačima da dođu do konkretnijih rezultata koje sve uređaje studenti koriste za samo učenje. Momentalno preovlađuju tablet računari koji se čak i ciljano kupuju za tu svrhu. Mobili uređaji takodje daju mogućnost da se uči na bilo kom mestu gde nam je dostupan internet, što zone učenja proširuje na sve druge prostore: javni prevoz, parkove, automobile i slično... Upotreba mobilnih uređaja u učenju i studiranju je neminovnost našeg vremena koja doživljava samo svoje nove oblike, u skladu sa razvojem tehnologije.

Nataša Đurica, prof.italijanskog jezika 

Популарни постови са овог блога

Four simple and fun hacks for improving your Serbian in Belgrade

The benefits of Cambridge English: Young Learners for young learners

CAE WRITING TIPS