Upotreba ludičkih aktivnosti u nastavi stranih jezika
Kod nastavnika se često javlja teško pitanje „Kako
približiti gradivo svojim učenicima i učiniti ga što interesantnijim?“, a
odgovor je vrlo lak – kroz upotrebu ludičkih aktivnosti.
Ludičke aktivnosti tj. igrice su postale sastavni
deo nastave. Sve se više koriste u nastavne svrhe i čine časove mnogo
zanimljivijima. Nije važno koji je uzrast, niti nivo znanja polaznika u
pitanju, svi vrlo rado učestvuju u njima.
Zašto
baš ludičke aktivnosti?
- · Podstiču motivaciju kod učenika
- · Imaju edukativan karakter
- · Smanjuju strah od greške
- · Razvijaju socijalne veštine među polaznicima
- · Deca kroz igru, potpuno nesvesno, uče
- · Stvaraju pozitivnu atmosferu na času
Mogu se koristiti prilikom usvajanja novog gradiva,
ili pak, kada se obnavlja leksika ili prethodno obrađena gramatička partija.
Ludičke aktivnosti mogu da se primenjuju u svrhu razvijanja sve četiri osnovne
jezičke veštine: slušanje, čitanje, pisanje i komunikacija na stranom jeziku.
Evo nekoliko omiljenih ludičkih aktivnosti naših
polaznika:
- „Iks-oks“ – može se koristiti za
ponavljanje određenih glagolskih oblika, leksike, brojeva i sl. Ovakve igre
razvijaju nivo pozitivnog „takmičarskog duha“, što kod polaznika, naročito
najmlađih, predstavlja dodatni nivo motivacije.
- Kviz – vrlo korisna ludička
aktivnost, može se primenjivati i u radu sa većim grupama. Pokazalo se kao vrlo
pozitivan način razvijanja socijalnih
veština među polaznicima.
- „Igra uloga“ (role-play) –
omogućava polaznicima da zamisle situacije van okvira učionice. Kroz upotrebu
ove nastavne aktivnosti, učenici usvajaju vrlo korisne izraze koje će kasnije
moći da koriste u realnim situacijama kada se nađu u zemlji čiji jezik izučavaju.
Ovo su samo
neki od predloga upotrebe ludičkih aktivnosti u našoj školi. Na nama,
profesorima, je da ih uvek dodatno obogaćujemo i prilagođavamo potrebama svojih
učenika. Ukoliko želite da se oprobate u nekim od ovih sadržaja, dođite da se
družimo i da, kroz igru, učimo zajedno.
Коментари
Постави коментар