Nove tehnologije u obrazovanju i Concord Language School III deo
Podrška profesionalnom razvoju nastavnika primenom elektronskog portfolija
Milica Grahovac
Izlaganje o
teorijskom i praktičnom objašnjenju u vezi sa elektronskim portfolijem
nastavnika koji predstavlja digitalnu arhivu podataka i doprinosi permanentnom
obrazovanju nastavnika. Milica Grahovac daje odgovore na pitanje zašto je
e-portfolio koristan i kaže da ga nastavnici mogu iskoristiti za ličnu
promociju, prilikom konkurisanja za posao, za napredovanje u karijeri i prilikom
spoljašnje evaluacije. E-portfolio je skup dokumenata i radova koji opisuju
proces napredovanja nastavnika. Može se čuvati i objaviti na internet mreži i
učiniti javnim. Izgled e-portfolia zavisi od aplikacija koje koristite i veb-alata.
Panel diskusija: Integracija e-portfolija
Marija Krneta, Tatjana
Glišić, Jelena Najdanović Tomić
Da bi profesionalni
razvoj nastavnika bio trajni proces, on mora da se odvija u školi, ali i van
nje kroz različite vidove planiranog prenošenja znanja. Neophodno je da postoji
obrazovni sistem koji podržava ali i omogućava profesionalni razvoj,
inicijativa samog nastavnika, timski rad prilikom planiranja, implementacije i
analize nastavnog procesa, saradnja sa roditeljima, stalna evaluacija rada kao
i napredovanje u profesiji. Učestvujući u različitim aktivnostima kao što su
seminari, konferencije, radionice, ogledni časovi i popunjavajući svoj
profesionalni portfolio, nastavnici stiču uslove za dobijanje viših zvanja a
samim tim i bivaju još više motivisani da podižu kvalitet nastave.
IKT u usvajanju engleskog jezika u mlađem dobu
Miroslava Ristić, Tamara Stojić
Ova prezentacija je
predstavila konkretne primere digitalnih igara, aplikacija i veb alata koji su
dostupni i jednostavni za upotrebu učenja stranog jezika u vrtiću. Razumevanje
putem slušanja ima ključnu ulogu u učenju stranog jezika a naročito kod dece.
Digitalne priče predstavljaju efikasan nastavni materijal jer su vizuelne i interaktivne. Kao primer
digitalnih priča navedene su: My very
hungry caterpillar http://storytoys.com/apps/my-very-hungry-caterpillar/
i The North Wind and The Sun. Takođe je
dat primer digitalne igre koja pospešuje čitanje https://www.gamestolearnenglish.com/big-describer/
Pošto je muzika
sastavni deo usvajanja jezika kod dece,
navedene su pesme koje imaju animaciju koja deci omogućava da brže
usvajaju i pamte nove reči.
Digitalni filmovi se
takođe mogu koristiti u usvajanju engleskog u mlađem dobu a jedan od alata za
pravljenje filmova je Windows Movie Maker.
Obrnuli smo učionicu i ispravili znanje
Dragana Simić
Predstavljen je nov
metod učenja – obrnuta učionica kao način da se učenici podstaknu na učenje i da
se smisleno uključe u nastavni proces. Učenici se pripremaju kod kuće za novu lekciju, na osnovu materijala koji im se obezbedi u vidu video snimka koji je postavljen na internet (mejl ili sajt škole) a u školu dolaze sa pitanjima i sa predznanjem. U modelu obrnute učionice učenici rade pod vođstvom nastavnika, dok samostalno pristupaju nastavnim materijalima za rad. Ovakav način učenja pruža učenicima mogućnost da se zaustave na određenoj jedinici i da je ponovo pogledaju shodno svom vremenu što im daje mogućnost da sami određuju svoj tempo i dinamiku rada. . Na ovaj način učenici dobijaju vise vremena da u učionici dobiju objašnjenja, razmene mišljenja i obnove gradivo. Takođe je spomenut Windows Movie Maker kao jedan od alata za pravljenje video materijala.
Jesu li naši učitelji digitalno kompetentni?
Davor Kolarić, Bosiljka Jelača, Violeta Nikolić
IKT se sve više
koristi u školama koje su različito opremljene tehnologijom. Nastavni kadar
jedne hrvatske škole se obučio i savladao osnove IKT-a, a potom su to znanje
primenili i još uvek primenjuju i stvaraju odgovorne korisnike. Škola je prva
primenila I-pad u nastavi i time podigla digitalnu kompetenciju nastavnika.
Predstavljeni su rezultati rada kroz istraživanje koje je sprovedeno u školi.
Digitalna kompetencija nastavnog kadra je dovela do boljeg akademskog uspeha
učenika ali i do poboljšanja njihovih socijalnih kompetencija i šansi za
zapošljavanje u neposrednoj ili daljoj budućnosti.
Ljiljana Mitrović, prof.engleskog
Ljiljana Mitrović, prof.engleskog
Коментари
Постави коментар