Nove tehnologije u obrazovanju i Concord Language School - utisci I deo
Concord Language School tradicionalno posećuje predavanja na konferenciji Nove tehnologije u obrazovanju. Ovog puta, da bismo nama ali i našim kolegama olakšali primenu noviteta u nastavi i radu, pripremili smo rezime vrlo korisnih predavanja.
Aktuelni trendovi u HR-u, korak napred
Radmila Tanasijević (Unicredit banka)
Poslovna ekonomija doživljava
veliki broj promena u skladu sa digitalizacijom i sveopštim promenama na
tržištu rada. GIG economy je novi termin koji podrazumeva ekonomiju honorara
tj. angažman zaposlenih za posao i rad koji je potreban na ili za vreme koje je
potrebno. Promena poslovne ekonomije ogleda se u tome što će za 5 do 6 godina
globalno 2/3 zaposlenih činiti takozvani milenijumci čiji su glavni kriterijumi
u odabiru radnog mesta: Kontinuirani razvoj, Obuke tj.mentoring, i naposletku
plata.
Organizacija samog posla unutar
kompanija prelazi na organizaciju rada u timovima, tj.mrežama timova koji se
prave na osnovu zajedničkih karakteristika pripadnosti (kultura, mentalitet,m
profesionalna usmerenost) i mogućnosti timskog doprinosa poslu.
U HR-u se izdvajaju 4 velika
trenda u poslednje vreme:
ü Mobile
(40% populacije), upotreba mobilnih telefona
ü Cloud
base tehnologija
ü Social
(društvene mreže) u svrhu HR-a, Facebook work
ü Data,
strukturisano i organizovano sortiranje podataka, postojanje gotovih rešenja na
bazi unesenih iskustava/situacija
Šta zaposlene održava zadovoljnim
i zainteresovanim za doprinos kompaniji?
Agile metodologija ili
transparentna komunikacija, engagement zaposlenih, uključenost u proces rada,
odlučivanja i usmeravanja kompanije. Pripritet HR-a i dalje je zadovoljstvo
zaposlenih.
Razvoj aplikacija i platformi za
HR: Trello, Workplace i sl.
Digitalno okruženje u
nastavi stranih jezika
Marina Milovanović, Singidunum
University
Pojava i korišćenje mnogobrojnih
aplikacija za učenje stranih jezika kao i evidenciju napretka učenika opšte je
prihvaćeni trend u ovom domenu. Na Singidunum fakultetu npr.celi predmeti imaju
svoje stranice gde profesori uploaduju materijale koje studenti mogu sami da
downloaduju. Marina se bavila načinima poboljšanja komunikacije između
profesora i studenata. Načini pomoću kojih je ostvarila veću umešanost i
aktivnost studenata koji koriste digitalno okruženje a koji su urodili plodom su sledeći:
ü Kahoot.it aplikacija za učenike na
kojoj rade razna vrste pripremljenih kvizova
Getkahoot.com aplikacija za profesore
gde sami mogu da kreiraju kvizove koje žele, u skladu sa jedinicama koje se
trenutno obradjuju
ü Facebook – formiranje stranice na
facebook-u na osnovu gradivnih jedinica koje su obrađene, npr. određena
tematika: hrana i gastronomija, gde studenti sami slikaju i uploaduju slike uz
koje pišu nazive na ciljanom jeziku. Ovaj način se takođe može koristiti za
obimnije partije i kompleksnije spojeve reči i izraza koji se pišu u vidu
komentara ispod slika
ü M Tutor program razvijen na samom
fakultetu koji obuhvata elektronsko testiranje koje je automatski programirano
da odmah daje rezultate. Štedi se vreme, potrošni materijal.
Test sadrži 300
pitanja na kojima se radi uzorak od 30 pitanja za vreme do 20 min. Učenici su
pokazivali dobre ocene i rezultate a način merenja znanja je brz, efikasan i
pouzdan.
IKT u nastavi
stranih jezika: Unapređuje nastavni proces, motiviše učenike i daje dobr
rezultate pa je nastava stranih jezika bez njih u današnjem digitalnom vremenu
nezamisliva.
Uspeh
je jednostavno ljudski
Nađa Kozlovački, SAP
Akcenat ovog
predavanja jeste upravo na ljudskim resursima i njihovom unapređenju i razvoju
ali i davanju odgovarajućih uslova za rad koji doprinose još boljoj
produktivnosti i uspehu same kompanije. Samim tim: uspeh kompanije je
“jednostavno ljudski” jer jer reč o uspehu svakog pojedinačnog člana kolektiva.
Po anketama koje su sprovođene u kompaniji SAP ali i nekim drugim sličnim
kompanijama nivo zadovoljstva zaposlenih, koji je u direktnoj vezi sa
produktivnošću, meri se svakako standardnim parametrima kao što su:
zadovoljavajuća zarada, sredstva za rad npr. službena kola, poštovanje radnog
vremena, odgovarajućih dana za dnevni, nedeljni i godišnji odmor, prijava tj.
zdravstveno i socijalno osiguranje zaposlenih i sl. Pitanje koje se postavlja jeste zašto je
potrebno ulagati u radno okruženje i da li su neka ulaganja, kao što je slučaj npr.
sa kompanijom Google, potpuno opravdana? Sa stanovišta HR-a, koji svakako svoj
rad prilagođava ukupnom budžetu i politici kompanije, svako ulaganje u radno
okruženje i uslove rada zaposlenih se višestruko isplati jer doprinosi njenom
uspehu.
Poboljšanje ove
veze, tj. usklađivanje kompetencija, kvalifikacija i profila zaposlenih sa
potrebama radnih mesta mogu da ostvare razni kreirani softveri koji automatski
daju predlog koji bi kandidat bio dobra osoba za odgovarajuće dužnosti i radna
mesta.
Na ovaj način
usklađivanje se odvija brzo i efikasno a nivo zadovoljstva zaposlenih ostaje
odgovarajući uzimajući u obzir da se u celom procesu razmatra i sam profil
zaposlenog.
M-učenje
– zašto nam je potrebno?
Dragan Đurđević, Skills
Predavanje se
odnosi na opšteprihvaćen način sticanja novih znanja a koji se odvija preko
mobilnog telefona. Svima dobro poznat termin e – learning koji se u potpunosti
odomaćio ali i zahteva postojanje i upotrebu kompjutera polako ali sigurno se
upotpunjuje novim terminom m – learning ili učenjem preko mobilnog telefona.
Prednosti ovog načina učenja su svakako fizička mogućnost da se sprovodi gotovo
svugde (posebno u vremenu transporta, putovanja od kuće do posla i obrnuto itd...)
i da su sadašnji mobilni smart telefoni podržani velikim brojem aplikacija
preko kojih se mogu učiti novi sadržaji. Razvoj i doprinos koji mobilni
telefoni daju komunikaciji sada se prenosi i na nove sfere, kao što je samo
učenje. Primena m – learninga je neizostavni momenat digitalnog razvoje i
evolucije te se u skladu sa tim mi kao pojedinci njoj prilagođavamo i treba da
budemo što svesniji svih pozitivnih strana i mogućnosti koje nam pružaju
mobilni telefoni danas.
Moćni
Power Point i druga blaženstva haj-teka
Jana Živanović, Velika Britanija
Veoma zanimljivo
i korisno predavanje tj.podsetnik u koje svrhe tokom nastave koristimo i možemo
koristiti Power Point u cilju boljeg usvajanja različitih sadržaja u učenju
stranih jezika. Glavni delovi koji su u praksi dali dobre rezultate su:
ü
Revizija gramatike, kratka prezentacija određene
gramatičke partije predstavljena kroz pravila i primere
ü
Revizija vokabulara, reči, izraza, idioma
ü
Vežbe pisanja, prikazan tekst, rečenice ili
sintagme u kojima ciljano nasumično postoje greške u pisanju, testiranje znanja
pisanja
ü
Diskusije i konverzacija – Slike pomoću kojih se
razvija diskusija, tj.konverzacija na određenu temu u vezi sa aktuelnom
tematikom lekcije, vežbe govora i produkcije
Upotreba power pointa kao i
svakog sadržaja koji se emituje na ekranu u učionici fizički učenike odvaja od
pogleda uprtog u knjigu ili pisani tekst, usmerava na nastavnika i ostale
polaznike i time po govoru tela ruši barijere koje se prirodno stvaraju u
određenim situacijama (npr. kontinuirano čitanje nekog teksta ili izrada pisane
vežbe sa gramatikom i sl...)
Nataša Đurica, prof.italijanskog
Nataša Đurica, prof.italijanskog
Коментари
Постави коментар