Concord Language School na konferenciji i sajmu NOVE TEHNOLOGIJE U OBRAZOVANJU 2016
CONCORD LANGUAGE SCHOOL NA KONFERENCIJI "NOVE TEHNOLOGIJE U OBRAZOVANJU 2016"
Proteklog vikenda, tačnije 26. i 27. feburara 2016, u organizaciji British Council-a,
održana je treća po redu konferencija, a ujedno i sajam: Nove tehnologije u obrazovanju. I ovog puta su organizatori
obezbedili veliki broj učesnika i izlagača i nama koji radimo u obrazovanju
pružili mnogo novih informacija ali i deja kako da dalje unapređujemo naš rad.
Concord
Language School u svom radu prati najnovija tehnološka dostignuća i učešće na
ovakvoj konferenciji samo je doprinelo našem ažuriranju.
Pregršt
tema, istraživanja, radionica, ličnih primera nastavnika iz naše zemlje ali i
inostranstva fokusirali su se na vezi obrazovanja i tehnologije odnosno na
mogućnostima koje današnja tehnologija daje svima nama, predavačima i
učenicima, da svoje rezultate unapredimo. Pored same tehnologije i tehnoloških
dostignuća u funkciji obrazovanja ono što je obeležilo ovogodišnju konferenciju
jeste entuzijazam naših kolega sa raznih meridijana da svoje projekte, zamisli
i ideje relizuju do samog kraja i u potpunosti pokrenu. Bez obzira na to gde se
nalazili neki novi projekti ili ideje koji donose promene, koje su svakako
neminovnost, nailaze tokom svog razvoja i realizacije na mnogo prepreka.
Ključna reč u svemu tome jeste zaista entuzijazam kreatora. Nikoga od njih
volja i želja za krajnjom realizacijom nikada nije napustila. Videli smo
takodje i primere standardne upornosti, kada je u pitanju razvoj određenog projekta
u okviru same škole. Jedna prepreka ne znači da se treba zaustaviti već
naprotiv: nastaviti dalje. Sva izlaganja su bila potkrepljena mnogobrojnim
primerima tj. samim iskustvima izlagača.
Budući
da živimo u digitalnom vremenu, kroz mnoga predavanja je takođe istaknut značaj
saradnje različitih delatnosti u cilju ostvarenja jednog te istog obrazovnog
projekta: npr. profesori i nastavnici sa IT sektorom i stručnjacima. Samo
svesrdnim zajedničkim radom dobri rezultati su jedino mogući.
U
nastavku evo i nekoliko utisaka profesorki iz Concord Language School: Milice
Marković, Ljiljane Mitrović i Nataše Đurice:
Izazovi i
mogućnosti primene novih tehnologija-Slavica Ilić
Fokus na nedostatku sredstava za
bolji rad dece-beogradski vrtići nemaju računare, tablete i druga sredstva.
Uvođenje tehnologije zavisi od entuzijazma samog vaspitača.
Razumeti ulogu IKT u vrticu-Nataša Anđelković
Predavač je izložio svoj stav da
je najvažnije, kako za roditelje tako i za institucije, razumeti ulogu
tehnologije u vrtićima.
Računar u svetu predškolca – Slobodanka Miladinović, Daliborka Živković,
Dragan Dragičević
Profesor informatike i otac dve
devojčice, tada predškolskog uzrasta, predložio je odvijanje eksperimentalne
nastave za grupu predškolaca, dva puta nedeljno. 22 dece iz dve grupe su
oformili grupu. Profesor informatike je sa njima radio matematiku, sečenje,
bojenje i druge aktivnosti koristeći IKT.
Čemu sve znanje ako ne znam da ga primenim? – Jasna Marković
Odlično predavanje profesorke
matematike. Upotrebom računara povezala je svoje đake sa jednom školom u
Americi, tako da su putem skype-a razmenjivali zadatke. Takođe, učenici su
poželeli da renoviraju učionicu. Osmislili su izgled i sve izmerili u programu
preko računara. Uvidevši da nemaju dovoljno sredstava, saglasili su se da
organizuju rok koncert u dobrotvorne svrhe. Na taj način su ponovo spojili
matematiku-proračuni cene ulaznica, broja ljudi... i tehnologiju – reklama
koncerta putem društvenih mreža.
EcoReporters – aplikacija za učenje engleskog jezika – Ivana i Marko
Banković, Sanja Tasić
Još jedna
odlična prezentacija. Profesori biologije su se udružili i kreirali aplikaciju.
Trenutno imaju samo tu jednu u vezi sa ekologijom.
Zaključak: za
ovakav projekat potrebno je sarađivati sa mnogo ljudi, kako bi što više ideja
bilo razmatrano, a pogotovu sa ikt sektorom, koji pruža svu neophodnu pomoć
profesorima.
Nastavničke inovacije za učenje u 21.veku
Benefiti korišćenja tehnologije u nastavi, pospešuje se
aktivno učenje
Barijere – nedostatak vremena, znanja i liderstva
Svet oko nas u Moodle-u
Učiteljica
koja je prezentovala u Moodle-u lekciju za drugi razred iz prirode i društva, razbila je knjiške šablone i predstavila kako može da se uči ne samo putem
lineranog (koje je zastupljeno u našem školstvu) već i putem nelineranog učenja
kroz problemske situacije, učenje kroz igru, animacije i ilustracije koje sve
vreme drže pažnju. Feedback je obezbedjen u lekciji. Predlog za korišćenje Moodla za drugačiji način obrade novog
gradiva ali i drugačijeg aktivnijeg učešća đaka.
E-twinning u obrazovno vaspitnim
ustanovama – Nataša Jerković Đukanović
Predstavljen
je novi internet portal koji je sličan društvenim mrežama ali je bezbedan. To
je deo Erasmus programa koji je u Srbiji u upotrebi od 2015.godine i koriste ga svi zaposleni u obrazovanju
profesori, vaspitači, direktori, psiholozi... Potrebno je kreirati
profil i ulogovati se. Pruža nove
mogućnosti, učestvovanje u projektima, interakciju i inovativnost.
Obrazovanje i gejmifikacija, Mark Martin
Predavanje se odnosilo
prvenstveno na standardne škole i to uglavnom osnovne. Istaknut je značaj
približavanja novim generacijama pomoću poznavanja i korišćenja onoga što je
njima veoma blisko i što vole, kao što su na primer video igrice. U ovom
kontekstu predviđeno je i predloženo posebno vreme za igru u okviru škole,
npr.za vreme boravka i slično. Ulaskom u ambijent koji je deci blizak stvara se
bolja konekcija sa njima kao i bolja mogućnost za njihovo efikasnije učenje
datih predmeta.
Upotrebom tj.organizovanim
vremenom predviđenim za video igrice daje se takođe mogućnost da se otkrivaju
dečiji talenti koji se nakon toga mogu podsticati na druge načine ali i talenti
za to da svoje znanje prenesu svojim drugarima iz klupa čime se podstiče
njihova međusobna komunikacija i međusobno podučavanje.
Novi trendovi u upotrebi mobilnih uređaja u učenju na daljinu, Sajmon Kros
Samo predavanje je izložena
studija i istraživanje unazad nekoliko godina sa akcentom na upotrebu mobilnih
uređaja u svrhe obrazovanja. U obzir su uzete sve starosne grupe, od manje dece
do penzionera a istraživanje je sproveo Sajmon Kros sa Univerziteta The Open University iz Velike Britanije.
Zanimljivo je da većinu studenata ovog fakulteta čine ljudi zrelije dobi a
ukupan dijapazon godina studenata je od 20 do 70 godina. To je dozvolilo
istraživačima da dođu do konkretnijih rezultata koje sve uređaje studenti koriste za
samo učenje. Momentalno preovlađuju tablet računari koji se čak i ciljano
kupuju za tu svrhu. Mobili uređaji takodje daju
mogućnost da se uči na bilo kom mestu gde nam je dostupan internet, što zone
učenja proširuje na sve druge prostore: javni prevoz, parkove, automobile i
slično... Upotreba mobilnih uređaja u učenju i studiranju je neminovnost našeg
vremena koja doživljava samo svoje nove oblike, u skladu sa razvojem
tehnologije.
Коментари
Постави коментар